2011 m. rugpjūčio 30 d., antradienis

Albumas: The Weeknd - Thursday (2011)



Kaip įdomu, kad kartais pastangos palaikyti tokį, taip sakant, „low profile“ susimaišo su tikrai nemenkomis ambicijomis. Kanadiečio Abel‘io Tesfaye projektas The Weeknd yra labai geras to pavyzdys. Viena vertus savo albumus jis atiduoda už dyką ir netgi vadina juos tiesiog „mix tape“, bet kita vertus užsibrėžė šiemet sukurti tokių įrašų trilogiją, o ir pati muzika tarsi bando užsimiegojusiam r&b žanrui įpūsti šiek tiek gyvasties t.y. išmokyti seną šunį naujų triukų. Kovą pasirodęs House of Baloons sulaukė gal net kiek ir per daug pagyrų (metacritic byloja, kad tai labiausiai pripažintas pirmojo pusmečio albumas), bet iš tikrųjų, bent jau iš dalies, pademonstravo, kad tos ambicijos turi ir pakankamai realaus pagrindo. O kas išėjo iš antrosios trilogijos dalies pavadintos Thursday?
Kažkokių ryškių naujovių į savo kūrybą Tesfaye neįnešė. Žinoma, per tuos kelis mėnesius nieko gudraus  juk ir nesugalvosi. Gal tiesiog skambesys tapo šiek tiek šviesesnis, spalvingesnis. House of Baloons buvo kur kas tamsesnis. Mušant minoriniams ritmams jame buvo dainuojama apie narkotikus ir kiek purvinoką seksą. Žodžiu, nieko gražaus senamadiškąja to žodžio prasme. Thursday jau ir nuotaika nebe tokia slogi, ir Tesfaye daugiau pasakoja apie vakarėlius bei kitus romantiškus dalykus. Tiesa, viskas vis tiek skamba melancholiškai ir toli gražu ne optimistiškai.
House of Baloons turėjo tokį subtilų dubstep‘o, elektronikos prieskonį. Thursday šių dalykų beveik neliko. Ritmas kur kas monotoniškesnis, labiau tradicinis šiam žanrui. Tačiau kūriniai paįvairinti daugiau gyvų instrumentų. Skamba čia ir elektrinė bei akustinė gitara, ir šiek tiek pianino. Ir šiaip viskas gerokai aiškiau. Praktiškai nebeliko tos savotiškos miglos, kurioje tarsi skendėjo praeito įrašo dainos. Kita vertus, tai ne toks ir teigiamas dalykas, nes dėl to The Weeknd prarado ir dalį savo išskirtinumo.
Tesfaye balsas įdomus, bet ir neišskirtinis. Įtaigumas ir jautrumas dideli, bet diapazonas - nelabai. Kiekvienoje dainoje jis viską atlieka kokybiškai, bet ir daugmaž vienodai. Iš šios pozicijos žiūrint, jo kolega How to Dress Well savo kūrinius atlieka tikrai įdomiau. Gal todėl The Weeknd labiau ir orientuojasi į atmosferą bei instrumentuotes.
Žvelgiant į žodžius apima dvejopas jausmas. Kaip jau buvo minėta, juose lyg ir atsirado daugiau šviesos, bet vis tiek labiausiai koncentruojamasi į dvi ir anksčiau nagrinėtas temas – seksą ir narkotikus. Nežinau ar Tesfaye jų gauna tiek daug ar atvirkščiai, bet argi jo gyvenime nieko daugiau neegzistuoj?. Imtų ir apie politiką  pasuoktų. Ar apie Toronto panoramą... Ką nors. Nes atsibosta kiekvienoje dainoje klausytis kažko panašaus į šitai: „It seems like that over there are your best friends/Cause everything you do leads to bad/You think I could be your bestfriend/Baby I could fuck you right“ . Kita vertus, net ir tai geriau už ne kuriuos „šedevriukus“. Gerai, tuos be galo dažnai pasitaikančius „oh, yeah“ pateisinsim žanro specifika, bet kaip paaiškinti štai tokius stulpelius:„ Not on monday, tuesday, wednesday, friday, Saturday/Sunday but on thursday Thursday/Not on monday, tuesday, wednesday, friday, Saturday/Sunday but on thursday, make sure you are thirsty/Ohhhh on thursday, baby get ready ohhh on Thursday/Woaahoooh hold it ohh on thursday, just wait on thursday,/ Baby only Thursday. Poezija. Ir ne kitaip.
Thursday gana nuobodokas reikalas. Jam paprasčiausiai stinga įvairovės. Tie kartais pasigirstantys instrumentai tik šiek tiek praskaidrina nuotaiką. Ir beklausant vis susimąstai: kokio velnio jam prisireikė įrašinėti tą trilogiją? Ar ne geriau būtų iš jau turimų dainų atrinkti kokias dešimt geriausių. Juk tada ir įvairovė būtų didesnė ir kokybė aukštesnė. Vis tos ambicijos. Dabar telieka laukti, kas gausis iš rudenį pasirodysiančio Echoes of Silence.

Įvertinimas: 7.1


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą