2011 m. rugpjūčio 17 d., trečiadienis

Albumas: Machinedrum - Room(s) (2011)



Lietuvą kartais atlanko ne tik mažai kam beįdomūs senukai, bet ir muzikos pasaulio pragiedruliai.  Štai aną savaitgalį Satta festivalyje tarp kitų grojo ir toks veikėjas tėvų pakrikštytas Travis Stewart vardu, bet save vadinantis Machinedrum. Ir groti jis ten tikrai turėjo ką, nes visai neseniai  pristatė naująjį savo albumą Room(s), kuris lengvai gali tapti didžiausiu šių metų atradimu.
Elektroninės muzikos atlikėjus kartais būna sunku apibūdinti. Yra toks terminas IDM, bet paprastai jo kratomasi, o kad ir to paties Machinedrum atveju būtų įžeidimas vartoti apibrėžimą drum&bass, nes Room(s) yra kur kas turtingesnis ir subtilesnis nei dauguma šio stiliaus įrašų. Gal geriausiai iš tikrųjų ir tinka tas kritikuotinas IDM. Šiaip ar taip, jo muzika tikrai yra labai inteligentiška ir subtili.
Pirma ir ryškiausia mintis perklausius albumą: kokie ritmai... Ką jau ką, bet juos Stewart‘as juos moka kurti tiesiog meistriškai. Paprastai jie dvigubi, trigubi, kartais ir keturgubi. „Beat‘ai“ tarsi puola tave iš visų pusių, bet nei akimirkai nepasijauti beklausantis kažkokio garsinio chaoso. Atvirkščiai, melodijos pojūtis be galo stiprus, viskas nuostabiai sukrenta į vieną krūvą. Labai žavi tai, koks struktūriškai tvarkingas atrodo šis įrašas. Kiekvienas garselis turi jam parinktą vietą, uždavinį ir tarsi preciziškai jį išpildo. Nors pagrindinis akcentas ir yra ritmai, bet negali nesigrožėti kažkur tolumoje beplaukiančiomis įvairių sintezatorių melodijomis.
Dar, žinoma, yra sample‘ai. Parinkti ir sudėlioti taip, kad belieka tik stebėtis, jog kažkada jie turėjo kitą vietą, o ne šiose kompozicijose. Jie tarsi priklauso šiems ritmams, šioms melodijoms. Sample‘ai jose kartojami tarsi kokios mantros. Stewart‘as parenka sakinį ar kelis ir tarsi su jais žaidžia. Apipina juos efektais, sintezatoriais. Dažnai jais diktuojama kompozicijų nuotaika. Tarkim svajingos „Where Did We Go Wrong“ eilutės ir psichodeliniai garsai sukuria vos ne ambient‘išką nuotaiką, o „GBYE“ žaismingumas ir syntpop‘iški sintezatoriai tarytum skirti šokių aikštelėms.
Tačiau „kietuose“ klubuose Machinedrum tikriausiai niekada ir neišgirstumėte. Pernelyg nestandartinės jo kompozicijos, pernelyg psichodeliška jų nuotaika. Room(s) labiau skirtas mėgautis vienatvėje. Šie kūriniai gali tarnauti ir kaip fono muzika, ir kaip nuotaikos skaidrintojai. Tiesiog nuostabu kokie daugiaprasmiai jie dažnai gali pasirodyti. Kiekvienos perklausos metu gali atrasti ką nors naujo.
IDM scenoje šiuo metu sunku bebūtų ir surasti ką nors savitesnio už Room(s). Šį įrašą galima dėti į vieną gretą su Aphex Twin, Boards of Canada darbais. Machinedrum sukūrė savo šedevrą, šį tą dėl ko bus prisimenamas ir mėgiamas.

Įvertinimas: 9.0

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą