Taip jau atsitiko, kad
kai kurie klausyti šiemečiai albumai taip ir nesulaukė savo recenzijos. Tai
laiko pritrūkdavo, tai dar kas. Tačiau jau geriau vėliau nei niekada. Štai keli
įrašai ir kelios mintys apie juos:
Iron & Wine –
Kiss Each Other Clean (2011)
Sam‘o Beam‘o pristatinėti nelabai ir bereikia. Jo barzda plačiajai
publikai ir taip pakankamai gerai pažįstama. Trijuose ankstesniuose albumuose
jis dainuodavo gražias, ramias folk
dainas, kurių viena net Twilight‘o garso takelyje atsidūrė (šiais laikas tatai
yra didelis pasiekimas). Tačiau su savo ketvirtuoju įrašu Beam‘as nusprendė
šiek tiek pasikeisti.
Kiss Each Other Clean
skambesys nebe toks organiškas kaip jo pirmtakų. Čia naudojami iki tol Beam‘ui
nebūdingi sintezatoriai, apie kuriuos kartais konstruojamos ir ištisos dainos. Apskritai,
įrašas gerokai popsiškesnis, lengvesnio turinio. Tai galima priimti ir kaip pliusą,
ir kaip minusą. Vieną vertus, trūksta ankstesniojo subtilumo, išskirtinumo, bet
tuo pat metu tai yra lengviausiai klausomas bei smagiausias Iron & Wine albumas. Atlikėjas pasirinko
šiek tiek kitokią kryptį ir tiek. Rezultatas vis tiek pakankamai geras ir kokybiškas.
Įvertinimas:
8.0
The Weeknd – House of Baloons (2011)
Tai net ne albumas tradicine to
žodžio prasme. R&B atlikėjas iš Toronto Abel‘is
Tesfaye vartoja terminą „mix tape“. Maždaug, aš čia šį bei tą įrašiau –
imkit ir paklausykit. Iš tikrųjų taip ir buvo, nes House of Baloons juk ir
išdalintas internete nemokamai.
Iš kitų šiuolaikinių R&B
įrašų šis išsiskiria savo įdomesnėmis instrumentuotėmis ir akivaizdžia
elektroninės muzikos įtaka. Atmosfera tokia paslaptinga, intymi. Susidaro įspūdis,
kad tai ir yra pagrindiniai Tesfaye ginklai, nes tasai slaptingumas iš tikrųjų
vykusiai paslepia paties albumo trūkumus.
Juk ilgiau pasiklausius ima
rimtai kliūti melodijų vienodumas. Negelbėja net ir tos įdomesnės
instrumentuotės. Iš pradžių kiek savo atvirumu gluminantys žodžiai, kurių esmę
galima apibūdinti dviem žodžiais -
seksas ir narkotikai, galiausiai ima erzinti savo pasikartojimais ir klišėmis.
Kad ir įdomus, vertas dėmesio
House of Balloons vis dėlto pretenduoja tapti labiausiai pervertintu metų
įrašu.
Beje, jau pasirodė ir pirmasis iš
dviejų numatytų jo tęsinių. Matyt apie Thursday
jau teks pakalbėti ir plačiau.
Įvertinimas:
7.9
Cass McCombs – Wit‘s End (2011)
Cass McCombs albumas sudomina savo šaltu paprastumu. Aštuonios
įrašo dainos pasižymi lėtu tempu, melancholiška nuotaika, o kartais net ir
šiokia tokia desperacija. Čia tarsi nėra jokių spalvų. Viskas primena į pabaigą
einantį lapkritį...
Jeigu klausote seno Foje patarimo
ir nebijote liūdėti, Wit‘s End jums tikriausiai visai
patiks. Tas giliai persismelkęs liūdesys čia yra įgavęs pakankamai patrauklią
formą, besireiškiančią gražiomis akustinės gitaros, pianino melodijomis, bei
kiek santūriu, bet įtaigiu atlikėjo vokalu.
Tačiau Wit‘s End dažnai
paprasčiausiai atsibosta. Jame stinga elementarios įvairovės. Vis tas pats
tempas, tos pačios intonacijos ir tt.. Nuobodoka. Klausant atskirų dainų visa
tai nekliūna, bet perklausyti viską nuo pradžio iki galo būna pakankamai sunku.
Savo momentų Wit‘s End tikrai
turi. Tik ne visada norisi jų ieškoti...
Įvertinimas:
7.6
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą