2011 m. rugpjūčio 2 d., antradienis

Albumas: Beirut - The Rip Tide (2011)



Zach‘o Condon‘o kolektyvas pagaliau sugrįžta. Beirut yra vienas tų kolektyvų, kurie pamažu, bet labai užtikrintai subūrė ištikimų gerbėjų būrį, kurio narių tikrai nemažai yra ir Lietuvoje. Nors Condon‘as kilęs iš JAV glūdumos – Naujosios Meksikos, bet jo kuriama muzika skamba labai europietiškai, o Naujasis Pasaulis dainose atsispindi tik per žodžius. Žinoma, tai joks ne atsitiktinumas. Muzikantas dar būdamas paauglys metė mokyklą ir keliavo po Europą, kurioje ir prisigaudė garsų sudarančių jo muzikos pagrindiną. Pirmiausiai buvo balkaniškasis Gulag Orekestral ir jo mažasis brolis Lon Gisland EP, pašėlę, intesyvūs, trankūs įrašai. Vėliau – The Flying Club Cup, kuriame atsigręžta į prancūziško chanson‘o tradiciją, leistasi į šiek asmeniškesnes erdves. O štai dabar, po ketverius metus trukusios tylos, Beirut sugrįžta su The Rip Tide.
Trečiasis kolektyvo albumas kitoks. Ryškiai kitoks. Tai vis tie patys nesunkiai atpažįstami Beirut, bet ir šįkart pasirinkta ne stovėti vietoje, o leistis tolyn, išbandyti kažką naujo. Nei balkaniško šėlsmo, nei prancūziško subtilumo šiame įraše nėra. Atsigręžta į europietiškas liaudies dainas, bei, regis, klasikinę muziką. Tačiau šios įtakos nėra tokios ir akivaizdžios, tiesiog po pop dainų struktūra tarsi glūdi kažkoks tradicijos, klasikos pagrindas. Styginiai ir pučiamieji instrumentai sudėlioti griežtai. Jokių leidimųsi į improvizacijas, nei vieno žingsnio į šoną. Atvirkščiai, šie instrumentai kaip tik padeda viską sustatyti į savo vietas. Labai svarbią vietą užima pianinas. Jį gali girdėti net tose dainose, kuriose juo negrojama... Tiesiog apima jausmas, kad daug dainų parašyta sėdint prie jo.
The Rip Tide kūriniai didingesni, ambicingesni nei pirmųjų dviejų albumų. Tačiau tuo pat metu ir lyriškesni, melancholiškesni. Juose persimaišo liūdesys, nostalgija, grožis ir šiek tiek džiaugsmo. Z. Condon‘as niekad anksčiau nebuvo toks atviras ir pažeidžiamas kaip čia (na, gal tik atskirose The Flying Club Cup dainose). Ir toks pasikeitęs tonas tikrai išėjo į naudą. Tiek muzikoje, tiek žodžiuose atsirado kažkokio universalumo, emocijų, jausmų, pažįstamų kone kiekvienam. Gal todėl šio įrašo klausytis ir yra taip lengva.
Dainų čia tėra devynios. Sakytum mažai, bet antra vertus, jos visos yra labai stiprios. Sunku būtų iš jų išskirti kažkurią akivaizdžiai silpnesnę. Todėl albumas niekad tavęs nepaleidžia, visada išlieki atidus. Kiekvienas kūrinys su savu kabliuku, savo nuotaika. Nostalgiškoji „Santa Fe“, gražioji „East Harlem“, liūdnoji „Goshen“, žaismingoji „Vagabond“... Vienas lobis po kito. Nenuostabu, kad klausydamasis gauni šypsotis. Kartais net prieš savo valią.
Žinoma, Beirut čia groja geriau nei bet kada anksčiau. Tie patys muzikantai, kurie prieš kelis metus tarsi domėjosi, ką čia gali išspausti iš vieno ar kito instrumento, dabar pavirto rimtais žmonėmis, kurie žino ką daro. Visa grupė atrodo labiau subrendusi, pasitikinti savimi. Tačiau iš jų itin išsiskiria lyderis Z. Condon‘as, kuris dainuoja taip emocingai ir išraiškingai, kad taip ir norisi su juo kartu traukti: „And sound of your breath in the door, And oh, the sound will bring me home again.“ Arba: And you, you had hope for me now, I danced all around it somehow, Be fair to me, I may drift a while.“
Beirut sugrįžo geresni nei buvo iki šiol. The Rip Tide yra kol kas stipriausias jų darbas, žavintis savo puikiomis dainomis bei atmosfera. Jis prasideda ir baigiasi, rodos, per kelias sekundes, palikdamas tave su klausimu„viskas?“. Tačiau šis įrašas iš tikrųjų yra visai ne per trumpas. Jis toks, koks ir turi būti.

Įvertinimas: 9.0

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą