Moderniosios technologijos, internetas amžiams
pakeitė muzikos industriją. Anksčiau grupė ar atlikėjas buvo priklausomi nuo
įrašų studijų ir leidybinių kompanijų, nes kaipgi kitaip galėjai pasauliui
parodyti ką sugebi? Internetas su visa savo tinklaraštininkų kultūra tarsi ėmė
ir sugriovė, rodos, nepajudinamą schemą. Dabar dainą galimą įrašyti kad ir savo
miegamajame, o vėliau išplatinti ją bekraštėje virtualioje erdvėje. Jeigu viskas
vyks pagal planą, tau pavyks aplink save suburti šiokį tokį gerbėjų būrį, o nuo
čia jau tik keli žingsniai iki žvaigždės statuso… Būtent tokiu būtų išgarsėjo
tokie pavadinimai kaip Cults ar Washed Out. Ši formulė labai patinka
visokiems chillwave’riams –
atlikėjams, kuriantiems naktimis prie kompiuterio savo miegamuosiuose. Būtent toks
yra ir Trevor’as Powers’as arba
kitaip Youth Lagoon, kuris štai
pagaliau veržiasi į platesnius vandenis su savo debiutu The Year of Hibernation.
Chillwave atstovams niekad per daug nerūpėjo garso
kokybė ir panašūs dalykai. Tačiau net ir palyginus Youth Lagoon su tuo pačiu
Washed Out atkreipi dėmesį į tai, koks palyginti lo fi yra jo skambesys. Jo muzikoje viskas tarsi išblukę. Instrumentai
skamba nekokybiškai, pernelyg tyliai, vokalas neaiškus, iškraipytas, duslus. Kita
vertus, šis lo fi prieskonis yra ir
pusė albumo žavesio, nes muzika skamba labai intymiai, asmeniškai, tarytum
tikrai būtų įrašyta naktį miegamajame. Ilgainiui kažkaip persilauži ir imi
aiškiau girdėti instrumentus. Pavyzdžiui gitaros linijos tikrai labai gražios
ir ganėtinai originalios. Kliūna tik tas vokalas, kuris, švelniai tariant,
tikrai ne iš stipriausiųjų, o dėl
prastos įrašo kokybės kartais tiesiog sunku atskirti čia dainuoja mergina ar
vaikinas. Nežinotum, tai ir visai pasimestum.
Didžiausia šio įrašo stiprybė – tai jo
atmosfera. Tylios, asmeniškos dainos tarsi sukuria labai mažą erdvę, kurioje
pasijunti uždarytas. O gal veikiau užsidaręs. Čia kaip paauglystės laikais –
tupi sau savo kambaryje, skaitai knygas, klausaisi muzikos ir aplinkinį pasaulį
ignoruoji, nes jis vis tiek tavęs nesupranta. Tokioms akimirkoms The Years of
Hibernation būtų buvę kaip tik. “Oh, when
I was seventeen, my mother said to me: ‘don’t stop imagining, the day that you
do is the day that you die’” – dainuoja Powers’as ko gero
melancholiškiausioje “Seventeen”. Ši eilutė labai neblogai perteikia viso
albumo nuotaiką. Tai iš tikrųjų ir yra vienišo, liūdno svajotojo savotiškos
išpažintys. Nuotaikos šios aštuonios dainos tikrai nepraskaidrins, bet į vis
labiau rudenėjantį peizažą jos įsipaišo tikrai neblogai.
Žinoma, debiuto broko Youth Lagoon išvengti
nepavyko. Gerai, skurdoką garso kokybę galima nurašyti, nes taip išeitų, kad
čia greičiau jau pliusas nei minusas. Labiausiai kliūna dainų vienodumas. Jeigu
išgirdai vieną, tai, galima sakyti, išgirdai visas. Visas albumas tarsi viena
ilga daina. The Year of Hibernation labai greitai tampa nuspėjamas, netgi monotoniškas. Dar gerai,
kad įrašas pakankamai trumpas, nes kitaip gal net spjautum ir neišklausytum jo
iki galo. Jaučiasi ir atlikėjo mėgėjiškumas. Ta chillwave etika gal ir visai žavi, bet akis bado žanro ribotumas. Šis
įrašas – tikrai ne išimtis.
The Year of Hibernation šiaip jau yra visai
pavykęs debiutas. Žavi jo atmosfera, paprastumas. Tai tikrai labai rudeniškas
įrašas. Vaikščioti nukritusių lapų padengtais šaligatviais ir klausytis šių
dienų – vienas malonumas. Tačiau kažin ar šis darbas paliks kokį ryškesnį
pėdsaką jūsų sąmonėje. Tai bus tiesiog nebloga muzikos porcija, kurią kažkada
perklausėte. O gal tai ne taip jau ir mažai?
Įvertinimas: 7.7
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą