Amerikos alternatyviojoje
scenoje Bonnie ‘Prince’ Billy (o tiksliau Will’o Oldham’o) vardas jau seniai tapo kokybės sinonimu. Metai po
metų jis leidžia vieną gerą
įrašą po kito, niekam neparsidavinėja ir niekam nepataikauja. Didele žvaigžde
jis niekad nebuvo ir nebus, bet tokie albumai kaip tamsusis šedevras I See A Darkness ir romantiško
Islandijos šalčio persmelktas The Letting
Go ne atsitiktinai nuolat patenka į įviauriausius geriausiųjų sąrašus
(asmeninius ir kolektyvinius), o tai juk kur kas svarbiau nei žvaigždė kokioje
nors Holivudo alėjoje. Will Oldham
visada buvo ir bus tikras muzikantas, tikras menininkas, sunkiai įspraudžiamas
į rėmus ir toks žaviai keistas. Štai ir apie naujausią savo albumą Wolfroy
Goes To Town plačiajam pasauliui jis net nepasivargino pranešti. Jis išleistas
tyliai, ramiai, lyg tarp kitko. Už tai atlikėjas nusipelnė šiek tiek lazdų, nes
tikrai nesinorėtų pro akis praleisti tokio įrašo.
Oldham‘o muzika apibūdinimams ir klasifikacijoms pasiduoda labai
nenoriai. Dažniausiai vartojamas terminas alternative
country, bet kažin ar jis čia labai tinka. Kiekvienas atlikėjo albumas vis
kažkuo vis kitoks. Eksperimentuoti jis tikrai nebijo. Tačiau visąlaik išlieka
tam tikri motyvai. Tai folk‘iškas
paprastumas, natūralumas; šiek tiek rokui būdingo maištingumo; bei nemažai
eksperimentinių garsų. Wolfroy Goes To
Town labiausiai atskleidžia folk‘iškąją
Oldham‘o muzikos pusę. Skambesys be galo taupus. Labai dažnai girdime tik
tylią, lėtą gitaros melodiją ir santūrų vokalą. Jiems dar šiek tiek pritaria
pagalbiniai balsai ir dar vienas kitas instrumentas, bet minimalistinė dvasia
čia išnaudojama tiesiog maksimaliai. Jeigu tik buvo įmanoma ko nors atsisakyti,
tai taip buvo ir padaryta. Ar dar bereikia ir sakyti, kad įrašas dėl to tapo
labai asmeniškas ir intymus..?
Will‘o Oldham‘o balsas niekad nebuvo labai geras. Ko gero, jis pats
net ir neturi iliuzijų, kad yra kitaip. Tačiau tuos sugebėjimus, kuriuos vis
dėlto jam suteikė gamta, jis išnaudoja tiesiog meistriškai. Jo vokalas visada pasižymėjo
įtaigumu, tinkamos intonacijos parinkimu. Dažnai atrodo, kad jis ne dainuoja,
bet pasakojau tau kas ir kaip. Tai tarsi ir yra pats nuostabiausias jo muzikos
bruožas – toks labai betarpiškas santykis su klausytoju. Dėl to minimalizmo
šiame albume tai juntama dar akivaizdžiau.
Dešimt albumo dainų labai
melancholiškos, kartais gal net skausmingos. Tačiau tuo pat metu ir gražios bei
romantiškos. Keliais akordais, keliais tinkamais žodžiais ir intonacijomis Oldham‘as sukuria net šiek tiek kvapą
užgniaužiančią atmosferą. Štai dainoje „Cows“ labai ilgai gali girdėti tik
taupius gitaros pabrazdinimus ir šnaždančius balsus, bet viskas atrodo taip įtemptai,
o kai galiausiai pasigirsta ir daugiau instrumentų, kūrinys suskamba netgi šiek
tiek epiškai. Taip žaisti su klausytojo emocijomis moka tik Will‘as Oldham‘as. Apskritai, viso
albumo nuotaiką labai gerai perteikia daina „There Will Be Spring“, žiemiškai
šalta, bet sykiu ir pranašaujanti kažką šiltesnio, kvapnesnio.
Wolfroy Goes To Town didžiausias trūkumas yra labai akivaizdus. Paprasčiausiai
kartais jis gali pasirodyti pernelyg nykus. Visi dešimt kūrinių daugiau mažiau
dalijasi ta pačia nuotaika. Oldham‘ui
būdingo žaismingumo aptinkame tik viename kitame kūrinyje. Todėl šis įrašas
reikalauja atitinkamo nusiteikimo, noro jį perklausyti. Tiesiog šiaip, jo
tikrai niekas neįsijungs. Nevyniokim į vatą: tai tiesiog nėra lengvai klausomas
įrašas.
Vis dėlto, Wolfroy Goes To Town už pastangas tikrai atsidėkoja. Will Oldham‘as čia ir vėl apnuogina savo
sielą, visai kaip ir puikiausiuose savo darbuose. Artėjant žiemai šios dainos
tampa vis mielesnės ir artimesnės. Šiek tiek kantrybės ir jums pasidarys
akivaizdu, jog tai dar vienas puikus šios legendos pasiekimas.
Įvertinimas: 8.2
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą