2011 m. spalio 18 d., antradienis

Albumas: Real Estate - Days (2011)



Vasara štai jau patapo tik prisiminimu. Medžiai demonstruoja savo keistumą imdami ir nusirengdami, bei visai nekreipdami dėmesio į vis stiprėjantį šaltį. Prie jo dar gana sunkiai sekasi priprasti. Ir kur ten priprasi, kai grotuvas be paliovos suka antrąjį Real Estate albumą Days. Čia reikia turėti įžulumo – imk ir sugalvok tu man rudens viduryje išleisti patį vasariškiausią metų albumą...
Kaip ir savo Self-Titled debiute, taip ir čia Real Estate toliau groja savo psichodelinėmis spalvomis paįvairintą surf-pop. Labai melodingos, tokios atsipūstusios dainos, kurios lyg ir skamba labai lengvai ir paprastai, bet turi savyje kažką gerokai gilesnio. Šiuo aspektu gal norisi Real Estate palyginti su legendiniais Pavement, kurie irgi tarsi viską darė labai nerūpestingai, bet iš savo muzikos vis tiek sugebėdavo išspausti labai daug. Tik va Real Estate yra iš visai kitos JAV pusės – Bruklino, Niujorko. Kaip gyvendami ten jie įsigudrino groti surf-pop man taip ir išliks paslaptis. Faktas tik tas, kad reta Kalifornijos grupė sugeba skambėti taip kalifornietiškai...
Real Estate tiki trim dalykais, kuriais, regis (ir deja), tiki vis mažiau grupių: ryškiomis elektrinių gitarų melodijomis, harmoningomis vokalo partijomis ir senu geru jammin‘imu. Pirmiausiai apie pagrindinį ginklą – gitaras. Vienok, nieko ypatingo čia su jomis nenuveikiama. Nei mandrų solo, nei netikėtų akordų sekų čia tikrai neišgirsite. Grojama neįmantriai, netgi gana paprastai, bet labiausiai susikoncentruoja į tai, kokia melodija kuriama. Gitaros (čia jų yra dvi ir kiekvienos linija savaip įdomi) diktuoja tempą, nuotaiką. Skamba jos iškraipytai, stipriai paveiktos lo fi (nors ir nebe taip kaip debiute). Joms dar kartais pritaria ir koks sintezatorius, dar labiaus pagilinantis tą psichodelišką atmosferą. Savita ir miela ausiai.  Vokalas vėlgi ne iš stipriausiųjų, bet jis tarsi kažkokiu būdu papildo gitarų melodijas, dar geriau perteikia muzikos kuriamą nuotaiką. O kur dar gausūs pritariamieji balsai. Kartais pasijunti lyg klausytum kokių Beach Boys. 60-ųjų dvasia čia pasireiškia visu savo gražumu. Tuos laikus labai gražiai atliepia ir ilgi, kantrūs, žaismingi pagrojimai-improvizacijos. Bent iš dalies tai pasireiškia praktiškai kiekvienoje dainoje, bet instrumentinėje „Kinder Blumen“ ir uždarančioje „All the Same“ improvizacijai atsiduodama visiškai. Oj būtų šokę hipiai suktinukę papsėdami...
Negali nežavėti ta jau anksčiau paminėta laisva, atsipūtusi atmosfera. Real Estate tarytum viską daro taip lengvai, visai nepervargdami. Būgnininkas neskubėdamas muša savo gal net kiek primityvoką ritmelį, o likę grupės nariai tarsi žaidžia su savo instrumentais. Viskas taip gaivu, svajokliška. Vyrauja tokia šiek tiek melancholiška nuotaika. Days lengvas, bet toli gražu ne paviršutiniškas ar nerūpestingas. Muzika tarsi persmelkta kažkokio judėjimo. Ir iš tikrųjų, kur nors einant ar važiuojant šios dainos susiklauso dar geriau.
Labai malonu palyginimui pasiklausyti ir grupės debiuto. Tada dar geriau įvertini tai, kokį progresą per pastaruosius dvejus metus padarė ši grupė. Regis, nieko naujo jie neišrado, bet sugebėjo meistriškai išgryninti savo stilių ir taip tapti dar unikalesniais.
Daug kalbama ir rašoma apie taip vadinamą „antrojo albumo sindromą“. Šiemet galėjome įsitikinti, kad tai nėra toks jau ir masinis reiškinys. Šiemetiniai Fleet Foxes ar Girls įrašai savo pirmtakus netgi gerokai pranoko. Tą patį galima pasakyti ir apie Days. Tai albumas praktiškai be silpnų vietų, kimšte prikimštas ausiai mielų epizodų. Tarsi geras prisiminimas iš vasaros.

Įvertinimas: 9.1

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą