2011 m. lapkričio 27 d., sekmadienis

Albumas: Oneohtrix Point Never - Replica (2011)



Ne kartą ir ne du yra tekę įsivelti į tokį ginčą, kurio prasmės nelabai suprantu, nes atsakymas, bent jau man, akivaizdesnis už akivaizdų. Kas muzikoje svarbiau: pati muzika ar žodžiai? Kitaip tariant, kas ką papildo? Jeigu, jums irgi tenka leistis į panašias diskusijas, ir dargi ginti antrąją poziciją, tai Oneohtrix Point Never klausytis net nebandykite. Žodžių čia praktiškai nėra. Vokalo – juo labiau. Tad ir jokio grožio, jokios prasmės, ar ne? Tačiau jeigu teisinga jums atrodo pirmoji pozicija, spaudžiu jums dešinę ir kviečiu pasirenkti tikrai ausiai mielai patirčiai, nes Replica labai lengvai gali tapti vienu įsimintiniausių šių metų įrašų.
Po Oneotherix Point Never slapyvardžiu slepiasi Daniel‘is Lopatin‘as ir Bruklino, Niujorko. Jo muzikos stilių apibūdinti geriausiai tiktų terminas drone, arba dar tiksliau ambient drone. Tai instrumentinės kompozcijos, sukonstruotos minimalizmo dvasia, besiremiant dvidešimtojo amžiaus minimalistinės klasikos kūrėjo pavyzdžiu (pirmiausiai, žinoma, į galvą ateina Steve‘o Reich‘o pavardė), bet pasitelkiant ir elektroninės muzikos meistrų patirtį. Remiamasi daugiausiai sintezatoriais išgautais garsais, bet į pagalbą pasitelkiami ir sample‘ai bei kiti elektroninei muzikai būdingesni daiktai. Įraše ryškus ir psochodelinės muzikos motyvas. Viskas šiame albume dažnai tarsi be tvarkos skrajoja ore, įvairūs garsai vietomis gali ir paranoją sukelti. Kita vertus, psichodelinių spalvų čia nei su žiburiu nesurasite. Replica – šaltas ir nespalvotas albumas. Visai kaip tas vėlyvas ruduo už lango.
Drone atpažįstamas ne taip ir sunkiai. Jo charakteringiausias bruožas (o sykiu ir jo esmė) – tai vėl vėl su nedidelėmis variacijomis kartojami garsai, motyvai. Kartais tai gali būti vos viena ar dvi natos, o kartais ir ilgesnis muzikos gabalėlis. Lopatin‘as savo muzikoje naudoja tokią pačią formulę, bet ją šiek tiek praplėčia. Į savo kompozicijas jis sutalpina kelis ar net keliolika motyvų, kurie labai lengvai ir natūraliai susijungia į vientisą kūrinį. Štai pavyzdžiui kompozicijoje „Nassau“ sutelpa ir šiek tiek pianino garsų, ir šiek tiek gitaros, ir šiek sintezatorių, ir šioks toks beat‘as, ir iš kažkur paimtas sample‘as, ir dar šis bei tas. Visi šie ingridientai veikia savotišku užsikirtusios plokštelės principu – geriau įsiklausęs pastebi, kad motyvas vis toks pats, vis besikartojantis. Manytum, kad šitai turėtų atsiduoti kažkokiu chaosu, bet yra visiškai atvirkščiai. Šiame kratinyje gali išgirsti nemenką harmoniją. Jos pojūtis dar akivaizdesnis epizoduose, kuriuose labiau priartėjama prie ambient. Prie tokių priskirtinos atidarančiosioji „Andro“ ar „Submersible“. Jos dvelkte dvelkia ramybe, ir kartais gali būti supainiotos su už lango šėlstančiu vėju. Tačiau Replica gan įvairus įrašas ir vien tokia ramybe neapsiriboja. „Up“ ar „Child Soldier“ ambient beveik niekuom neprimena. Stiprūs ritmai, intensyvumo pojūtis gal net visai tiktų šokių aikštelei. Žinoma, toli gražu ne tradicinio klubo. Nors gal paryčiais, kai jau nemažai išgerta...
Oneohtrix Point Never muzika pakankamai specifinė, o Replica tikrai nėra lengvai klausomas albumas. Jam reikia laiko ir kantrybės. Galų gale, juk ne kiekvienas klausosi panašaus stiliaus muzikos. Tačiau Replica grožis ir puikumas atsiskleidžia ir per tai, kad jis yra palyginti universalus. Šiek tiek pasistengęs prie jos ras kaip prieiti ir elektronikos, ir ambient, ir klasikos mėgėjas. Įrašas tarsi prisitaiko prie klausytojo, kiekvieną sykį atskleidžia vis kitas savo puses. Pajausti, koks visgi puikus šis albumas – nuostabi patirtis. Juk tai vienas unikaliausių šių metų darbų.

Įvertinimas: 8.7

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą