2011 m. rugsėjo 19 d., pirmadienis

Albumas: Wilco - The Whole Love (2011)



Wilco su savo lyderiu Jeff’u Tweedy priešakyje yra viena iš tokių grupių, kurie viena vertus už savo muziką susilaukia gausybės kritikų pagyrų bei susikuria tikrai ištikimų gerbėjų minią, bet kita vertus taip niekad ir neprasimuša iki “žvaigždės” statuso. Galų gale joms tai nelabai ir svarbu. Štai ir ši Čikagos kompanija nutraukė ryšius su major label’iu ir įsikūrė savą. Gal ir gerai. Nes kam jau kam, o Wilco tikrai yra tekę patirti, kas yra bjaurioji muzikos industrijos pusė (žr. Yankee Hotel Foxtrot išleidimo istoriją). Gal todėl aštuntasis grupės albumas The Whole Love ir skamba taip lengvai bei įvairiai, lyg būtų debiutas.  
Wilco stilius dažnai įvardijamas kaip alternative country, bet nieko kaimietiško šios grupės muzikoje tikrai nėra. Tiesiog joje gan dažnai pasigirsta country būdingų motyvų. Tai gitara, tai klavišiniai, tai dar kas vis atliepia apie kai kurias jų įtakas. Tačiau dažniausiai įkvėpimo semiamasi iš seno gero roko. Kiekviename albume Wilco pademonstruoja vis kitokią savo pusę. Štai prieš tai buvęs Wilco (The Album) buvo, ko gero, nerūpestingiausiais jų įrašas. The Whole Love vėl šiek tiek kitoks. Čia derinama savotiškas punk‘iškumas ar bent jau garažinio roko įtaka ir folk tradicija. Apskritai albumas išėjo toks banguojantis. Viena daina linksmesnė, trankesnė, o po jos nostalgiška, melancholiška baladė. Įrašas šiaip jau ne iš trumpųjų, bet tokios genialiai paprastos struktūros dėka niekaip nespėja nusibosti ir susiklauso labai lengvai bei maloniai.
Albumą Wilco pradeda su tikru perliuku – „Art of Almost“. Septynių minučių kūrinys kerta iš peties. Jis prasideda taip svajingai, kone psichodeliškai, o užsibaigia trankiu pagrojimu. Tiesa, čia sykiu iškyla ir pirmoji problema. Po tokios pradžios klausytojai neišvengiamai susikurs nemenkus lūkesčius, o juos grupė po to pateisina tik iš dalies. Viskas gerai ir su kitomis dainomis, bet atidarančiajai jos niekaip neprilygsta. „Art of Almost“ daug labiau norėtųsi išgirsti pačioje pabaigoje. Taip ji tik sustiprintų bendrą įspūdį, o dabar išeina kaip ir atvirkščiai.
Vis dėlto būtų klaidinga nurašyti kitas dainas. Jos tikrai puikios. Tiesa, lėtosios atmintin įstringa kur kas lengviau nei trankiosios. Klausydamas albumą kokį trečią sykį jau nejučiomis imi laukti, kol linksmesnis kūrinys pasibaigs ir jį pakeis baladė. Jose daug geriau atsiskleidžia ir Jeff‘o Tweedy balsas, o kiti grupės nariai taip pat labai vykusiai sukuria širdžiai mielą atmosferą. Šiek tiek stebina sprendimas pasirinkti pirmuoju singlu dainą „I Might“. Viskas su ja lyg ir gerai, bet už ją tikrai yra daug geresnių. Kad ir titulinė „Whole Love“, kurioje tarsi suderinama melancholija ir žaismingumas.
Kartais apima jausmas, kad kai kurių dainų iš vis buvo galima atsisakyti. Jos tarsi netraukia iki likusiųjų lygio. Labiausiai norėtųsi išmesti jau minėtąją „I Might“ ar „Dawned on Me“.  Jos  atskirai susiklauso gal ir visai neblogai, bet paprasčiausiai pranyksta tarp kitų. Apskritai gal norėtųsi daugiau koncentruotumo. Laisvumas gerai, bet jo perteklius gali nuvesti ir prie padrikumo. O šios grupės jis tikrai nepuošia.
The Whole Love iki tokių šedevrų kaip Yankee Hotel Foxtrot ar Summerteeth tikra netraukia, bet tai vis tiek pakankamai solidus darbas. Wilco muzika visada pasižymėjo kokybe ir labai malonu, kad grupė šios tradicijos sąžiningai laikosi.

Įvertinimas: 8.2

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą