2011 m. rugsėjo 13 d., antradienis

Albumas: St. Vincent - Strange Mercy (2011)



Atsimenu kažkada žiūrėjau interviu su panele Annie Clark. Ji kaip tik buvo išleidusi savo antrąjį albumą Actor, kuris neabejotinai buvo didelis žingsnis pirmyn. Žurnalistas jai ir sako: su jūsų išvaizda, balsu, charizma ir talentu tikrai galėtumėte rašyti pop dainas, bet kažkodėl taip nedarote... Clark tik nuraudo, padėkojo ir atsakė, kad šitaip jai būtų tiesiog per daug nuobodu. Šis trumpas pokalbis kažkaip labai gerai perteikia St. Vincent muzikos filosofiją. Kiekvienas jos albumas šiek tiek kitoks, jos kūryboje jokio pataikavimo masėms. Jau greičiau atvirkščiai – ji daug eksperimentuoja ir susikūrė tikrai savitą skambesį. Pats naujausias jos darbas Strange Mercy labai lengvai gali tapti jos geriausiuoju. Ar bent demonstruoja, kad ši atlikėja subrendo patiems įsimintiniausiems savo kūriniams.
Jeigu Actor turėjo nemažai folk, baroque pop elementų, tai Strange Mercy jau kur kas rokiškesnis albumas. Jis tiesmukesnis, koncentruotesnis. Galų gale ir naudojami instrumentai apribojami iki labai tradicinių – gitaros, boso, būgnų ir sintezatorių. Tačiau Clark tikrai neprardo ir sau būdingos elegancijos. Jos balsas vis dar toks pats švelnus, o dar ir šiek įtaigesnis nei anksčiau. Šis švelnumas lyg ir turėtų kontrastuoti su tikrai agresyvokai skambančiomis, įvairių efektų iškraipytomis gitaromis bei pakankamai griežtais sintezatoriais, bet iš tikrųjų visa tai skamba labai natūraliai. Tarsi taip ir turėtų būti. Štai, kad ir atidarančioje „Chloe in the Afternoon“ instrumentai kuria ūžiančią triukšmo sieną, o Clark balsas vis toks ramus, liūliuojantis. Klausai ir net nesusimąstai, kad kažkas čia galėtų būti ne taip. Atlikėja čia, užuot paklususi kažkokioms nerašytoms taisyklėms, paprasčiausiai kuria jas pati. Ir jai tai puikiai pavyksta.
Labai įdomiai klausosi Strange Mercy dainų žodžiai. Dažnai atrodo, kad Clark tarsi kalba iš kitos asmens pozicijų t.y. lyg kuria savotiškus personažus. Kita vertus, kartais jie skamba ir labai asmeniškai. Ir suprask žmogau kaip čia yra iš tikrųjų... Viena aišku – eilės žaismingos, kandžios, jautrios ir dar visokios kokios. „I spent a summer on my back“ – dainuojama „Surgeon“. Kai pagalvoji, visokios rihhanos ir britnės spears savo klipuose kone lytinį aktą imituoja, o štai ši talentinga mergina viena dviprasmybe sukuria žymiai seksualesnę atmosferą. Nors nėra čia ko ir stebėtis. Juk St. Vincent yra ne koks ten produktas, o gyvas žmogus. Apskritai, labai gerai jaučiasi, kad jos muzika labai nuoširdi. Clark joje atsiskleidžia visa savo esybe. Ir darydama tai dar sugeba pasakyti šį tą, kas klausytojo sąmonėje užstringa labai ilgam. Štai šių eilučių autoriui labai įstrigo tokia eilutė:„I make a living telling people what they wanna hear.“ Kažin, kur moko šios profesijos...? Ir tokių eilučių ar motyvų Strange Mercy tikrai atras kiekvienas.
Annie Clark labai įdomiai groja savo gitara. Kartais ji tiesiog brazdina tylią, lėtą melodiją, o kartais įjungia vieną ar kitą efektą ir sukuria tikrai savotišką skambesį. Iš esmės gitara diktuoja kūrinių nuotaiką. Čia apsčiai ir žaismingumo, ir melancholijos, ir pykčio, ir svajingumo.
Albumo dainos varijuoja nuo triukšmingumo(„Northern Lights“) iki žaismingumo(„Cruel“), nuo melancholijos(„Champagne Year“) iki liūdesio („Strange Mercy“). Tik spėk rinktis. Iš vis, albumui pasibaigus net pasijunti kiek apgautas. Ką čia tos keturiasdešimt minučių? Taip norėtusi dar bent poros kūrinėlių... Dar bent dešimt minučių besiklausant švelnaus Annie Clark balso.
St. Vincent žengė dar vieną žingsnį pirmyn. Ji išleido iki šiol geriausią savo albumą, pilną malonių emocijų ir tiesiog labai gerų dainų. Vienas geresnių šių metų darbų, sukurtas jau dideliems dalykams subrendusios atlikėjos.

Įvertinimas: 9.2

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą