2011 m. liepos 20 d., trečiadienis

Reissue: R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986/2011)



Yra tokių grupių, kurios muzikos istorijoje paliko tokį gilų įspaudą, kad bus atsimenamos dar labai ilgus metus. Yra tokių grupių, kurių bent vieną dainą yra girdėjęs kiekvienas. Tokia neabejotinai yra amerikiečiai alternatyviojo roko pradininkai R.E.M., labiausiai žinoma dėl tokių hitų kaip „Losing My Religion“, „Man On The Moon“ ar „Everybody Hurts“ (na, ir viso Automatic For The People – nuo pradžios iki galo). Kolektyvas pardavė milijonus įrašų ir iki šios dienos mėgaujasi populiarumu bei sėkme. Tačiau taip buvo toli gražu ne visada. Devintojo dešimtmečio pradžioje-viduryje R.E.M. buvo netgi visai nepopuliarūs. Anais laikais jie turėjo kontraktą su nepriklausoma įrašų kompanija, buvo grojami daugiausiai per koledžų radijus ir tūnojo, taip sakant, pogrindyje. Šiomis dienomis šio laikotarpio grupės kūrybos klausosi tik rimtesni jos gerbėjai. O gaila, nes tai neabejotinai buvo patys ryškiausi, produktyviausi ir geriausi jos metai. Tai dar sykį demonstruoja dvidešimt penkių metų sukakties proga perleistas ketvirtasis tada dar ketvertuko įrašas.
Su Lifes Rich Pageant R.E.M. žengia žingsnį link šiek tiek tradiciškesnio roko. Žinoma, visi charakteringiausi grupės bruožai išlikę – Peter‘io Buck‘o gitara tokia pat žaisminga, o Michael‘o Stipe‘o vokalas ir žodžiai vis tokie pat sunkiai perkandami. Tačiau dainų struktūra šiek tiek paprastesnė: ryškesni priedainiai, lengviau įsimenančios melodijos. Viskas kur kas labiau koncentruota, aiškiau, tiesmukiškiau. Muzikuojama ryžtingai, energingai. Visoje grupės diskografijoje tai, ko gero, labiausiai pašėlęs momentas. Tačiau ir rimties čia tikrai netrūksta.  Dainose ryški ekologijos tema (pora dainų net pavadinta gyvūnų vardais), nesislepiama ir nuo politikos. Žodžiu, R.E.M. kaip R.E.M.. Jų muzikos intelektualumas visada ir buvo tas bruožas, ryškiai išskiriantis iš kitų. Skirtumas tik tas, kad šįsyk tas intelektualumas reiškiasi kaip niekad energingai ir maištingai.
Visai nenuostabu, kad tuomet tai buvo pats sėkmingiausias grupės albumas pardavimų prasme. Dainos labai stiprios, užkabinančios. Kone visos galėtų būti singlais. Yra čia pačių įvairiausių momentų. Gali šėlti su „Heyna“ ar „I Believe“. Gali mėgautis vidutinio tempo „Cuyahoga“ ar „What If We Give It Away“. Gali ir leistis į svajones skambant melancholiškesnėms „The Flowers of Guatemala“ ir „Swan Swan H“. Silpnų akimirkų kaip ir nepasitaiko. Net ir pusantros minutės pagrojimas „Underneath the Bunker“ susiklauso visai maloniai.
Kaip ir priklauso, į šį pakartotiną leidimą sudėta ne tik originalusis dvyliktukas, bet ir tuntas papildomos medžiagos. Šiuo atveju tai devyniolika į albumą įėjusių dainų ir b-pusių demo versijų. Šis rinkinys turbūt skirtas tiems, kurie labai jau nori iš kuo arčiau pažvelgti į patį kūrybos procesą. Gal ir įdomu, bet ar tikrai būtina? Kita vertus, čia jau savotiška tokių leidimų bėda. Leidybinės kompanijos nori suvilioti pirkėjus mandresniu turiniu, bet tos „demo“ ir „unreleased“ dažniausiai tampa tik bereikalingu balastu. Bet koks kūrinys juk yra patraukliausias išlaikęs savo originalią formą.
Lifes Rich Pageant ryškus epizodas šios – nepabijokim to žodžio – legendinės grupės istorijoje. Ši sukaktis – tai puiki proga dar sykį jį prisiminti, perklausyti, įvertinti. Tokia muzika yra tikrų tikriausia atgaiva ausims ir sielai.
O savo eilės jau laukia ir Document...

Įvertinimas: 9.6


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą