2011 m. birželio 20 d., pirmadienis

Junior Boys - It's All True (2011)




Vieša paslaptis yra tai, kad moderniosios muzikos istorijoje nebuvo baisesnio dalyko už 80-ųjų pop sceną (kita vertus, mes lyg ir vejamės…). Tas dešimtmetis išskirtinis tuom ir išskirtinis, kad gana aiškiai atskyrė populiariąją muziką nuo alternatyviosios. Taip ir išėjo, kad kažkur pogrindyje grodavo tokie nuostabūs kolektyvai kaip My Bloody Valentine ar Pixies, bet radijo, televizijos ir masių dėmesys vis tiek buvo skirtas atlikėjams, kurių vardų dabar nelabai kas ir prisimena. Savotiškas vidurys tarp šių dviejų kraštutinumų buvo žanras pavadinimu synth pop. Šioje muzikoje, tegu populiarioje, bei ir diskotekose grojamoje, buvo šis tas gilesnio, subtilesnio. Nuo synth pop juk pradėjo ir stebukladariai Talk Talk, vėliau išradę tokį žanrą kaip post-rokas. Jų nemirtingąją “It’s My Life” tikrai esate girdėję. Iš synth pop įkvėpimo semiamasi ir šiais laikais. Šiemet tai jau demonstravo australai Cut Copy, o štai dabar jiems įkandin seka ir kanadiečiai Junior Boys su savuoju It’s All True.
Dueto muzika pasižymi tokia savotiška elegancija. Viskas plaukia taip ramiai, lengvai, tyliai, subtiliai. Kliaujamasi ne tiek ritmu, kiek melodija. Ji sukuriama sintezatoriais, o po to jie tarsi apipinami įvairesniais garsais. Išgirsi čia ir šiek tiek eksperimentinių elektroninių garsų, ir gitarų, ir metalofono cinksėjimų, ir dar daug visko. Vokalistas Jeremy Greenspan dainuoja užtikrintai ir išraiškingai. Dažniausiai apie jau ne sykį nagrinėtus dalykus pvz. jausmus ir panašiai.  Frazės lyg ir kažkur jau girdėtos, bet nėra tokios jau ir lėkštos, o prie bendros lengvos albumo nuotaikos netgi ir visai tinka.
Reikia pripažinti, kad stipriau skamba šiek tiek lėtesni, melancholiškesni epizodai, tokie kaip „Playtime“ ar „The Reservoir“. Juose tas kokybiškas, bet gal kiek saldokas vokalas ir švelnios bei išmoningos sintezatorių linijos taip gražiai susipina į vientisą lydinį, kad tampa nebeaišku, kas ką papildo. Tuo tarpu bandant sukurti kažką greitesnio, galbūt tinkamo šokių aikštelei, iškyla šiek tiek problemų. Tokios dainos kaip „Kick the Can“ gal ir nėra tokios prastos, bet prieš anksčiau minėtasias atrodo kiek nuobodokai ir skurdokai. Daug geriau viskas skamba, kai pabandoma pasiekti šiokį tokį balansą. „A Truly Happy Ending“ ir viso įrašo pažiba – ilgoji „Banana Ripple“ savyje sutalpina ir sveikai melancholišką nuotaiką, ir pasišokimui visai tinkamus pagrojimus.
Kažkodėl norisi sakyti, kad „It‘s All True“ yra šiek tiek per ilgas. Gal tos penkiasdešimt su trupučiu minučių iš tikrųjų yra per daug, nes kažkuriuo momentu viskas tarsi nusėda, staiga prarandi koncentraciją, pagauni save užsiimantį bet kuo, tik ne muzikos klausymu.  Tokia duobelė atsiranda maždaug po „The Reservoir“ ir iš jos išvelka tik jau minėta uždarančioji „Banana Ripple“. Tą lengvumo pojūtį, kuriuo spinduliuoja įrašo pradžia, duetas vėliau tarsi kažkur pameta. Ir tai šiek tiek nuvilia, nes pirmieji epizodai nuteikia išties viltingai.
It‘s All True tikrai nėra kažkoks labai išskirtinis reikalas, bet išklausyti jo vis tiek verta. Nors ir menkinamas silpnesnių momentų, jis turi savyje keletą tikrai puikių dainų, leisiančių tiesiog atsipalaiduoti ir pasimėgauti gera, lengva muzika.

Įvertinimas: 8.0

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą