2011 m. birželio 15 d., trečiadienis

Albumas: Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)



Kas negirdėjo albumo For Emma, Forever Ago ir po juo besislpiančios istorijos..? Žmogus vardu Justin D. Vernon išsiskyrė su savo mergina bei grupe, ir liūdesio apimtas pasitraukė į nuošalią, šaltą trobelę, kurioje ir įrašė tas devynias dainas pamažu išgarsinusias jį visame pasaulyje. Ko jums ne pasaka su laiminga pabaiga? Ir iš tikrųjų Bon Iver muzika kažkuo tikrai priminė pasaką, nes tarsi ataidėdavo iš kito pasaulio. Tokio kur kas subtilesnio. Tačiau nuo debiuto pasirodymo praėjo jau ketveri metai, per kuriuos jau tikrai išsiilgta kažko naujo. Ir pagaliau šie norai įgyvendinti. Pakalbėkime apie naująjį Bon Bon, Bon Iver.
Jeigu For Emma, Forever Ago buvau labai žiemiškas įrašas, kuriame tiesiog galėjai kone fiziškai jausti Vernon‘o kūną ir sielą stingdantį šaltį, tai Bon Iver, Bon Iver jau kvepia tikrų tikriausiu pavasariu. Jame kur kas daugiau optimizmo, lengvumo, grakštumo. Net ir viršelis, kažkuo primenantis tradicinius japonų paiveikslus, tarsi byloja apie tai, jog albumo turinys šiek tiek kitoks. Tačiau nėra nukrypstama ir kažkur labai toli. Melancholiška dvasia vis dar išlaikyta, o išgirdęs jau pirmuosius bet kurios dainos akordus lengvai atpažįsti, kas juos groja.
Į Bon Iver, Bon Iver sudėta dešimt dainų, kurios visos pavadintos kokio nors miesto ar miestelio vardu. Galbūt tai vietos, kurios suteikė įkvėpimo būsimiems kūriniams, o gal kažkuo asmeniškai svarbios J. Vernon‘ui. Kaip ten bebūtų, jų beklausydmas tarsi gauni pakeliauti ir nuspręsti, kurios vietos tau labiausiai patiko. Jos visos gana skirtingos, bet sykiu ir kažkuo panašios. Visur tas pats jautrus vokalas, rami, svajinga atmosfera.
Kelionė prasideda „Perth‘e“, kurio įžanga su iš kažkur labai toli atklystančiomis gitaromis išsyk prikausto dėmesį, priverčia pasakyti sau „aš šitą daiktą išklausysiu iki galo“. Apskritai Bon Iver, Bon Iver nuo savo pirmtako skiriasi kur kas įvairesnėmis ir turtingesnėmis instrumentuotėmis. Pirmajame albume daugiausiai naudoda akustinė gitara ir balsas, tuo tarpu čia skamba ir pianinas, ir sintezatoriai ir šiek tiek styginių bei pučiamųjų. Tačiau tas intymumo jausmas taip puošęs debiutą, galima sakyti, visai neišnyko. Atvirkščiai, kartais šis įrašas skamba dargi asmeniškiui. Dainų žodžiuose Vernon‘as grįžta į savo vaikystę, arba tiesiog šiaip apmąsto savo gyvenimą.
Bon Iver, Bon Iver – labai išbaigtas albumas. Akivaizdžiai juntama, kad prie jo dirbta labai ilgai, ieškota to vienintelio tinkama garso, vienintelio žodžio. Ir priimti sprendimai atrodo esantys teisingi. Tarkim labai įdomiai išpręsta perėjimo nuo pirmojo singlo „Calgary“ prie kur kas ramesnės uždarančiosios „Beth/Rest“. Jos paprasčiausiai sujungtos trumpu instrumentiniu epizodu „Lisbon, OH“, kuris pats iš savęs gal ir visai neįsimenantis, bet puikiai pagauna viso albumo nuotaiką ir paruošia klausytoją pabaigai.
Tačiau tas išbaigtumas savotiškai ir erzina. Viskas šiame įraša taip gražu, iščiustyta ir saldu, kad kartais net koktu darosi. Neretai tas vokalo jautrumas ima rodytis perdėtas. Jautiesi tarsi kažkas per prievartą norėtų suvirpinti tavo širdį. Tarytum priblokšti savo grožiu ir būtų pagrindinis albumo tikslas. O taip norėtųsi nors šiek tiek pykčio ar kančios, emocijų, kurias galėjai rasti debiuto kūriniuose „Skinny Love“ bei „The Wolves (Act I and II)“. Todėl Bon Iver, Bon Iver yra ir šiek tiek nuobodesnis.
Vis dėlto niekaip neišeina paneigti fakto, kad tai tikrai stiprus darbas. Jis puikiai pratęsia Bon Iver karjerą, nemėgdžioja debiuto, o sėkmingai sukuria savo savitą pasaulį. Rudenį ir žiemą jis klausysis dar maloniau nei dabar.

Įvertinimas: 8.5

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą