2011 m. balandžio 12 d., antradienis

Albumas: Nicolas Jaar - Space is Only Noise (2011)




Sakykit, ką norit, bet dvidešimt pirmas amžius, bent jau kol kas, priklauso elektroninei muzikai. Tai dar kartą demonstruoja su Space is Only Noise debiutuojantis Nicolas Jaar. Į pasaulį jis paleido labai užtikrintą įrašą, kurio lengvumą ir žaismingumą yra tiesiog būtina įvertinti. Taip užtikrintai žengti pirmajį žingsnį jau senokai nėra pavykę jokiai roko grupei.
Jaar‘o įtakas apibrėžti labai sunku. Sample‘us jis renka čia iš klasikinės muzikos, čia iš džiazo, čia iš kino filmų. Visa tai išdėlioja ant savo sukurtų lėtų, niekur neskubančių ritmų, kurie lyg ir yra house stiliaus, bet kietas jaunimas jokiame kietame klube pagal tokią muziką tikrai nešoktų. Greičiau jau pasiųstų didžėjų toli toli. Viskas čia spinduliuoja ramybe. Jokio blaškymosi, bereikalingų energijos pliūpsnių. Kompozicijos labiau skirtos pasivaikščiojimui ar vakarui su knyga, o ne šokių aikštelei.
Tačiau atlikėjas čia ne tik sample‘ina. Pademonstruoja jis ir savo paties vokalinius sugebėjimus. Jie tikrai nėra kažkuo išskirtiniai, bet neabejotinai prideda albumui savotiško natūralumo, daro jį asmeniškesniu įrašu. Eilės, kaip ir priklauso tokiam stiliui, labai minimalistinės, daug pakartojimų. Žodžiai labiau naudojami ne išraiškai, o atmosferos kūrimui. O ta atmosfera gali būti pati įviauriausia. Atidarančioji „Etre“ išsiskiria labai organišku skambesiu. Joje susilieja bangų teliuškavimas, fortepijono garsai ir dialogas prancūzų kalba. Kompozicija tave išsyk įtraukia į albumo pasaulėlį. Ūmai imi ir supranti kodėl jis pavadintas būtent taip. „Too Many Kids Finding Rain in the Dust“ kažkodėl skamba lyg būtų iš The Flaming Lips albumo. Ritmas taip maloniai primena „Convinced with the Hex“. Dar kitos dainos iš vis pasižymi tokia ambient‘iška kokybe. Prie tokių galima priskirti „Almost Fell“ ar „Balance Her in Beetween You Eyes“. Kartais ima net atrodyti, kad klausaisi Boards of Canada. Didesnio komplimento šioje vietoje aš paprasčiausiai nesugebėjau sugalvoti... Jaučiasi ir dubstep‘o įtaka („Variations“). O štai titulinė daina apskritai primena elektronikos pionierius Kraftwrek...
Taigi akivaizdu, kad Nicolas Jaar įkvėpimo sėmėsi iš pačių įvairiausių šaltinių. Manytum, kad gavosi kažkoks vinigretas, kurio vienus ingridientus suvirškini, o kitų ataskonis lieka. Tačiau taip tikrai nėra. Space is Only Noise kaip reta vientisas įrašas. Dainos keičiasi labai natūraliai, tarsi pereauga iš vienos į kitą, ir tos 46-ios minutės prabėga labai greitai ir nejuntamai.
Žinant, kad atlikėjui dar tik dvidešimt vieneri, galima tik stebėtis jo debiuto brandumu. Telieka tikėtis, kad čia neatsitiktinė sėkmė.

Įvertinimas: 8.6


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą